dissabte, 9 de febrer del 2008

La barana

En aquesta vida, tothom necessita agafar-se a alguna cosa. Alguns, s’agafen a la feina, altres a la parella, altres als amics, altres a les aficions, altres a les drogues… i n’hi ha d’altres que no tenen on agafar-se, i llavors senten el vertígen que produeix la vida. És com quan surts a un balcó sense baranes, i et dóna la sensació que si fas un pas més, el buit que s’obre davant teu et tibarà cap avall i et farà caure. Per això et quedes immòbil, o tires enrera, quan si el balcó tingués una barana, series capaç d’acostar-te fins a la vora mateix, i mirar recta avall, sense cap mena de por. Encara que no toquis en cap moment la barana, saps que és allà, i en cas de perdre l’equilibri, saps que sempre t’hi pots agafar i no cauries. Però per desgràcia, encara que a vegades caiguis, i agitis els braços intentant buscar un lloc on agafar-te, no sempre trobaràs una barana per subjectar-te. Per això és millor aprendre a caminar sense por, amb passos ferms i decidits, sense pensar en l’altura a la que et trobes, sense ser conscient del buit que s’obre al teu costat, sense pensar en el mal que et podries fer en la caiguda.
Us adjunto un monóleg-reflexió d'una altra sèrie que feien temps enrera (MIR) i que també anava de metges.
“Gaby, ya le llama por un apelativo cariñoso. Me dan ganas de partirle la cara, o de salir corriendo y no volver, pero claro, soy un residente de medicina y gano mil euros al mes, o sea que soy un mil eurista. Me da un poco de vergüenza decirlo, pero dependo de mis padres, aunque si se mira bien, todo el mundo tiene alguna dependencia. Algunos dependen de las drogas para estar bien, otros dependen del sexo, para otros su dependencia es el trabajo. Sí, todo el mundo tiene alguna dependencia, pero no se por qué, me parece que la mía es la peor de todas. Para algunas personas la vida parece ser muy fácil, ¿cómo hacer para sacarle a las cosas el lado más alegre? ¿Cómo hacen para mantener a raya las obsesiones, los prejuicios y los miedos?. Ojalá pudiera preguntarle a este chico cómo hace para llevarse bien con los novios y novias de sus padres. ¿Es posible que no le moleste este baile de parejas? Es como si necesitara una dosis de afecto en bruto y le diera igual quien se la suministre. La verdad es que todos queremos lo mismo, que nos quieran y vivir felices.Todas las decisiones las tomamos con ese objetivo, por eso nos da tanto miedo equivocarnos. Todas las decisiones tienen sus consecuencias, sus riesgos, sobre todo cuando nos saltamos las normas y toca nadar a contracorriente. Hombre lleno de prejuicios, no, lo que pasa es que me gustaría que mi madre se comportara de otra forma. Como dependo de ella, pues me tengo que aguantar, aun así, depender de los padres no es tan malo, es mucho peor depender de los hijos. Tenemos dependencias de toda clase, algunas no parecen serlo, solo porque nos hacen sentir mejor, otras dependencias son evidentes. Hay cosas sin las que es imposible vivir. Cuando dependemos de algo que nos da la vida, mejor aceptarlo y vivir. Cuando dependemos de algo que nos perjudica, mejor darse cuenta, y más vale tarde que nunca. Y está la principal dependencia de todas, la del afecto y el cariño, la del amor.”

2 comentaris:

Poeta per un dia ha dit...

O, alternativament, pots transformar-te tu mateixa en barana i no dependre de ningú que t'aturi la caiguda, sino aturar-la tu mateixa. I no totes les caigudes són dolentes: en algunes caus fins el fons i allà et quedes; en altres, però, potser et poses a volar. Petonets!

Marta ha dit...

Si, però fins i tot una barana, necessita estar subjectada a algun lloc per no caure. De totes maneres és veritat que a vegades hi ha caigudes que et porten a llocs més alts.

Petonets!!!